struma

jag kanske e döende ! okej, kanske int riktit döende, men jag kanske har en relativt allvarlig
sjukdom. det är nämligen så att min morsa har opererats för struma när hon var typ i min ålder,
struma betyder att det bildas för mycket tyroxin i sköldkörteln som finns i halsen, och om det bildas
för mycket tyroxin så blir man trött och hängig, kan gå ner i vikt, och man blir darrhänt !
å ni så känner mig bäst vet att ja jättelänge har vart jätte darrhänt, så idag när jag pratade med morsan
om det så reagerade hon genast på att det kan va struma, eftersom ja dessutom för typ ett år sedan
gick ner 13 kg i vikt ! så nu e de bara att masa sej till skolhälsovårdaren imorn och
mäte tyroxin värdet eller nått ! ni som vill läsa mer om struma kan läsa om det här.


jaa, så snygg kan ens hals bli ifall man har struma.. :s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0